Στη δεύτερη ενότητα Θεωρίες Μάθησης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, επιχειρείται μια συνθετική προσέγγιση των θεωριών της μάθησης στο χώρο εργασίας, των θεωριών μάθησης ενηλίκων και των γνωστικών θεωριών και η παρουσίασή τους ως προς τα κριτήρια που αφορούν τον σχεδιασμό περιγραμμάτων διδασκαλίας και την υλοποίηση πρακτικών μάθησης. Κεντρική έννοια-αρχή στη διαμόρφωση περιβάλλοντος μάθησης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων και μορφών επάρκειας (comptences). Στην ενότητα περιλαμβάνονται εργαστήρια που αφορούν την ανάπτυξη επικοινωνιακών δεξιοτήτων αλλά και δεξιοτήτων ηγεσίας.