Το παιχνίδι θεωρείται εγγενές στοιχείο της εκπαίδευσης και αυτό γίνεται φανερό αν αναλογιστούμε την αξιοποίησή του στη μάθηση πριν ακόμη η Παιδαγωγική και η Διδακτική οργανωθούν ως επιστημονικά πεδία. Σήμερα συναντάται μια ποικιλία προσεγγίσεων, εντός και εκτός της τυπικής εκπαίδευσης, με κυρίαρχες τις α) Gammification – Παιγνιοποίηση, β) Edutainment – Ψυχαγωγική Μάθηση και γ) Game based Learning – Μάθηση μέσω του Παιχνιδιού. Gamification: αξιοποιούνται στοιχεία παιχνιδιού, όπως πόντοι, βραβεία και κατάταξη, σε μη παιγνιώδη περιβάλλοντα, για να ενθαρρύνουν τη συμμετοχή των μαθητών. Edutainment: συνδυάζεται η εκπαίδευση με την ψυχαγωγία για να ενισχυθεί η ευχάριστη διάθεση και η θετική εκπαιδευτική εμπειρία. Χρησιμοποιούνται στοιχεία όπως η αφήγηση ιστοριών, τα διαδραστικά μέσα με χαρακτηριστικά ψυχαγωγίας και παιχνιδιού, ώστε να υλοποιηθεί η εκπαιδευτική διαδικασία με έναν ευχάριστο και διασκεδαστικό τρόπο. Game Based Learning: αξιοποιεί τις δραστηριότητες και το πλαίσιο παιχνιδιών για να προσεγγίσει σημαντικές δεξιότητες και έννοιες, όπως η επίλυση προβλημάτων, η επικοινωνία και η δημιουργικότητα, μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων εξερεύνησης και την ανακάλυψης.